Polityka prywatności Yelp

Data ostatniej aktualizacji: 29 marsz 2019 r. Niniejsza Polityka prywatności wchodzi w życie 29 marsz 2019 r. dla wszystkich użytkowników. Aby przejrzeć poprzednie zasady, kliknij tutaj.

W ramach tych zasad ochrony prywatności opisano zasady dotyczące gromadzenia, wykorzystywania i ujawniania informacji na temat użytkowników korzystających z naszych usług, w tym za pośrednictwem naszych witryn internetowych, poczty elektronicznej i aplikacji mobilnych (określanych łącznie jako „Usługa”). Określenia „my”, „nas”„Yelp” odnoszą się do: (i) w przypadku mieszkańców Stanów Zjednoczonych albo Kanady – Yelp Inc., spółka powołana na prawie amerykańskiego stanu Delaware, z siedzibą w San Francisco w Kalifornii; (ii) w przypadku mieszkańców Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) albo innego kraju poza Stanami Zjednoczonymi lub Kanadą – Yelp Ireland Ltd., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością utworzona zgodnie z prawem Republiki Irlandii i posiadająca siedzibę tamże.

Korzystanie z Usługi oznacza wyrażenie zgody na gromadzenie, wykorzystywanie i ujawnianie przez nas informacji o użytkowniku w sposób opisany w niniejszej Polityce ochrony prywatności.Dla wygody możemy przetłumaczyć niniejszą Politykę ochrony prywatności na inne języki. Niezależnie od powyższego stosunki pomiędzy użytkownikiem a Yelp podlegają wersji w języku angielskim, a kwestie wszelkich rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami będą rozwiązywane zgodnie z wersją w języku angielskim dostępną tutaj.

SPIS TREŚCI

  1. Jakie informacje zbieramy i jak zostają one wykorzystane

  2. Pliki cookies

  3. Osoby trzecie

  4. Kontrola własnych danych osobowych

  5. Przechowywanie danych i usunięcie konta

  6. Ochrona dzieci

  7. Bezpieczeństwo

  8. Dane kontaktowe

  9. Zmiany niniejszych Zasad ochrony prywatności

  10. Mieszkańcy Kalifornii: Kalifornijskie prawo ochrony prywatności

  11. Przekazywanie danych za granicę

1. JAKIE INFORMACJE ZBIERAMY I JAK ZOSTAJĄ ONE WYKORZYSTANE

Możemy gromadzić i przechowywać informacje o użytkowniku w związku z korzystaniem przez niego z Usług, co obejmuje wszelkie informacje zamieszczane przez użytkownika w Usługach albo za ich pośrednictwem. Informacje te są wykorzystywane w celu udostępniania funkcji Usługi, realizacji zleceń, poprawy jakości Usługi, prowadzenia badań i analiz dotyczących Usługi, dostosowania jej do potrzeb użytkowników, śledzenia sposobu korzystania z Usługi, przekazywania informacji zwrotnej podmiotom zewnętrznym zarejestrowanym w Usłudze, wyświetlania odpowiednich reklam, reklamowania Usług, świadczenia usług z zakresu obsługi klienta, wysyłania wiadomości do użytkowników, sporządzania kopii zapasowych naszych systemów, odzyskiwania danych po awariach, zwiększania bezpieczeństwa Usługi, a także w celu zachowania zgodności z wymogami prawnymi. Nawet jeżeli nie przechowujemy tych informacji, muszą one mimo to zostać przesłane do naszych serwerów i być przechowywane na tyle długo, aby można je było przetworzyć.

Należy również pamiętać:

  1. Informacje dotyczące konta: jeżeli użytkownik założy w serwisie Yelp, będziemy mogli przechowywać i wykorzystywać udostępnione przez niego informacje w trakcie tego procesu, takie jak jego imię i nazwisko, adres e-mail, kod pocztowy, adres zamieszkania oraz inne informacje podane przy zakładaniu konta, takie jak na przykład płeć, numer telefonu i data urodzenia. W ramach profilu konta użytkownika możemy udostępnić publicznie imię oraz inicjał nazwiska użytkownika, jak również wszelkie zdjęcia albo inne treści przesłane przez użytkownika w ramach procesu rejestracji. Użytkownik może zmieniać niektóre informacje związane z jego kontem za pomocą ustawień konta. Jeśli użytkownik stwierdzi, że ktoś założył konto bez jego pozwolenia, a konto to zawiera jego wizerunek albo podobiznę, może zażądać jego usunięcia odpowiednio je oznaczając.

  2. Treści publiczne: informacje zamieszczane przez użytkownika w Usługach są przeznaczone do użytku publicznego i w związku z tym są publicznie dostępne; są to między innymi zdjęcia, oceny, recenzje, komentarze, listy, kolekcje, komplementy, posty na forum, posty na Yelp Talk oraz edytowanie informacji na temat przedsiębiorstw. Profil konta użytkownika (np. imię, inicjał nazwiska, miasto, rejon, miesiąc i rok dołączenia, zdjęcia profilowe i znajomi) jest również przeznaczony do użytku publicznego, podobnie jak inne określone działania w ramach Usług, takie jak ocenianie informacji zamieszczonych przez inne osoby (np. przydatna, śmieszna, fajna, pomocna, niepomocna), informacje, które użytkownik lubi, miejsce zaznaczenia swojej obecności (check-in) albo miejsca, w których znajomi oznaczali obecność użytkownika w jego imieniu, obserwowane informacje i użytkownicy oraz przedsiębiorstwa dodane do zakładek. Użytkownik może ograniczyć publiczny charakter niektórych z tych działań za pomocą ustawień konta.

  3. Kontakty: aby zaprosić inne osoby albo dodać je do swoich znajomych w serwisie Yelp, należy podać nam ich dane kontaktowe albo zezwolić na dostęp do kontaktów użytkownika przechowywanych w komputerze, na urządzeniu mobilnym albo na zewnętrznych witrynach, aby wybrać osoby, które użytkownik chce zaprosić. W przypadku udzielenia nam dostępu do kontaktów użytkownika, możemy przekazywać te informacje do naszych serwerów przez okres niezbędny do realizacji zaproszeń zainicjowanych przez użytkownika.

  4. Komunikacja: rejestrowanie konta albo korzystanie z określonych funkcji oznacza zgodę użytkownika na otrzymywanie wiadomości od innych użytkowników, przedsiębiorstw i serwisu Yelp. Niektórymi preferencjami wiadomości można zarządzać za pomocą ustawień konta, należy jednak pamiętać, że nie jest możliwe wyłączenie określonych powiadomień natury administracyjnej, transakcyjnej ani prawnej wysyłanych przez serwis Yelp. Przykładowo, jeżeli użytkownik dokona rezerwacji, zamówi jedzenie, wpisze się na listę oczekujących albo zwróci się do przedsiębiorstwa z prośbą o wycenę za pośrednictwem Usługi, możemy mu wysłać wiadomość o dokonanej transakcji, wykorzystując do tego podane przez użytkownika dane kontaktowe, w tym poprzez automatyczne wiadomości tekstowe na numer telefonu użytkownika. Możemy także śledzić działania użytkownika w reakcji na otrzymane od Yelp albo za pośrednictwem Usługi wiadomości, np. czy użytkownik skasował, otworzył czy też przesłał dalej takie wiadomości. Jeżeli za pośrednictwem Usługi użytkownik wymienia wiadomości z innymi użytkownikami, możemy je przechowywać w celu ich przetwarzania i dostarczania oraz umożliwienia użytkownikowi zarządzania nimi; możemy je także weryfikować i ujawniać w związku z kontrolami dotyczącymi korzystania z Usług oraz w ramach naszych starań mających na celu doskonalenie Usług. Nie wolno nam wysyłać wiadomości, które naszym zdaniem mogą budzić wątpliwości, np. spamu, oszukańczego nagabywania ani próśb o wynagrodzenie za recenzje. Jeśli użytkownik wysyła lub otrzymuje wiadomości tekstowe SMS za pośrednictwem Usług możemy rejestrować numery telefonów, nazwy operatorów oraz datę i godzinę przetwarzania takich wiadomości. Operatorzy mogą obciążać odbiorców za otrzymywanie przez nich wiadomości tekstowych. Możemy także przechowywać informacje otrzymane od użytkownika w ramach komunikowania się z nami osobiście lub zdalnie, w tym rozmowy telefoniczne, listy, e-maile i inne wiadomości elektroniczne. Jeżeli użytkownik jest przedstawicielem przedsiębiorstwa zarejestrowanego w serwisie Yelp, możemy się z nim kontaktować m.in. drogą telefoniczną albo pocztą elektroniczną, wykorzystując do tego przekazane nam dane kontaktowe, dane udostępnione publicznie albo dane znajdujące się w naszej bazie danych. Dla zapewnienia jakości nasze rozmowy telefoniczne z użytkownikami mogą być monitorowane i nagrywane.

  5. Transakcje: Jeżeli użytkownik przeprowadza transakcję za pośrednictwem Usługi, np. dokonuje rezerwacji albo zakupów, możemy gromadzić i przechowywać informacje dotyczące użytkownika, takie jak imię i nazwisko, numer telefonu, adres, adres e-mail oraz dane dotyczące płatności (takie jak numer karty kredytowej i data ważności), a także wszelkie inne informacje przekazane nam przez użytkownika w celu realizacji transakcji, przesyłania użytkownikowi informacji o niej oraz automatycznego wypełniania formularzy przy realizowanych w przyszłości transakcjach. Informacje te mogą być udostępniane podmiotom zewnętrznym, a podmioty zewnętrzne mogą udostępniać te informacje nam, w tych samych celach. Przesyłane numery kart kredytowych są szyfrowane zgodnie ze standardami branżowymi. Jeżeli użytkownik napisze recenzję dotyczącą przedsiębiorstwa, z którym zawarł transakcję za pośrednictwem Usług, możemy udostępnić publicznie informacje o zawarciu przez użytkownika transakcji z danym przedsiębiorstwem. Przykładowo, jeśli użytkownik zarezerwował stolik w restauracji za pośrednictwem Usługi, a następnie napisał swoją opinię na temat swoich wrażeń, możemy podać do publicznej wiadomości fakt dokonania rezerwacji poprzez naszą Usługę.

  6. Działania: Możemy przechowywać informacje dotyczące wykorzystania Usługi przez użytkownika, takie jak informacje dotyczące operacji wyszukiwania, wyświetlanych stron, dat i godzin odwiedzin, połączeń z firmami dokonywanymi za pośrednictwem naszych aplikacji mobilnych, rezerwacji, zakupów lub transakcji dokonanych poprzez Usługę. Możemy również przechowywać informacje przekazywane nam przez komputer albo urządzenie mobilne użytkownika w związku z korzystaniem z Usługi, takie jak typ przeglądarki, rodzaj komputera albo urządzenia mobilnego, język przeglądarki, adres IP, informacje o WiFi, takie jak identyfikator SSID, operator telekomunikacyjny, numer telefonu, unikatowy identyfikator urządzenia, identyfikator reklamowy, lokalizacja (w tym położenie geograficzne, lokalizacja oparta o sygnał nawigacyjny oraz lokalizację wg GPS) oraz wybrane i przekierowujące adresy URL i aplikacje mobilne. Możemy także otrzymywać i przechowywać informacje o lokalizacji użytkownika przy każdym korzystaniu z naszych aplikacji mobilnych, w tym także, gdy działają w tle, jeżeli użytkownik udzieli naszym aplikacjom mobilnym dostępu do tego rodzaju informacji w trakcie korzystania z Usługi. Użytkownik może ograniczyć albo uniemożliwić nam korzystanie z określonych danych dotyczących lokalizacji za pomocą ustawień swojego urządzenia mobilnego albo przeglądarki, np. zmieniając ustawienia „Usług lokalizacyjnych” dla naszych aplikacji w ustawieniach prywatności w iOS.

  7. Inne urządzenia: Użytkownik może uzyskać dostęp do Usług za pomocą różnych urządzeń (np. telefon komórkowy albo komputer osobisty) i platform (np. witryna internetowa albo aplikacje mobilne Yelp). Informacje, które gromadzimy i przechowujemy za pośrednictwem tych różnych metod korzystania mogą zostać powiązane i połączone, a informacje zamieszczane przez użytkownika na platformie Yelp będą zazwyczaj widoczne i dostępne na wszystkich innych platformach Yelp.

  8. Podstawa prawna przetwarzania danych: W przypadku użytkowników będących mieszkańcami kraju należącego do EOG albo Szwajcarii, podstawa prawna dla gromadzenia i wykorzystywania danych opisanych powyżej będzie zależeć od określonego rodzaju danych i kontekstu ich gromadzenia. Przeważnie będziemy jednak gromadzić Państwa dane osobowe tylko w przypadku uzyskania na to Państwa zgody, w zakresie niezbędnym do wykonywania umowy lub w przypadku, gdy posiadamy prawnie uzasadniony interes w ich przetwarzaniu, który nie jest podrzędny wobec podstawowych praw i wolności dotyczących ochrony danych osobowych. W niektórych przypadkach możemy być prawnie zobowiązani do gromadzenia danych osobowych użytkowników albo możemy potrzebować tych danych, aby ochronić żywotne interesy użytkowników albo innych osób (przykładowo, aby zapobiec, zidentyfikować albo przeprowadzić czynności wyjaśniające w sprawie potencjalnego niewłaściwego działania w związku z Usługami albo w celu wypełnienia obowiązków prawnych). W przypadku prośby o podanie danych osobowych w celu spełnienia wymogu prawnego albo wykonania postanowień umowy wyjaśnimy to w odpowiednim momencie i poinformujemy Państwa, czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe (a także z jakimi konsekwencjami może się wiązać ich niepodanie). Jeżeli gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe użytkownika zgodnie z naszym prawnie uzasadnionym interesem (albo prawnie uzasadnionym interesem jakiegokolwiek podmiotu zewnętrznego), interes ten polega zazwyczaj na obsłudze naszych Usług, komunikacji z użytkownikiem w związku z Usługami albo innych prawnie uzasadnionych interesach handlowych, jak na przykład odpowiadanie na zapytania użytkownika, analizowanie i doskonalenie naszej platformy, działania marketingowe albo wykrywanie i zapobieganie oszustwom. W przypadku pytań albo chęci zasięgnięcia dodatkowych informacji na temat podstawy prawnej dla gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych użytkowników prosimy o kontakt pod adresem znajdującym się w części „Kontakt” poniżej.

2. PLIKI COOKIES

Yelp oraz jego partnerzy mogą wykorzystywać pliki cookie, sygnały nawigacyjne, tagi, skrypty, lokalnie udostępniane obiekty takie jak HTML5 i Flash (zwane niekiedy „flash cookie”) identyfikatory reklamowe, (w tym identyfikatory mobilne, np. IDFA firmy Apple albo Advertising ID firmy Google) oraz podobne technologie („Pliki cookies”) związane z korzystaniem przez użytkownika z Usługi, zewnętrznych stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pliki cookies mogą mieć unikatowe identyfikatory oraz być umieszczane m.in. na komputerze lub urządzeniu mobilnym, w wiadomościach elektronicznych wysyłanych do użytkownika oraz na naszych stronach internetowych. Pliki cookie mogą służyć przekazywaniu informacji o użytkowniku i sposobie korzystania przez niego z Usług, takich jak typ przeglądarki, preferencje wyszukiwania, adres IP, dane dotyczące reklam wyświetlonych użytkownikowi i otwartych przez niego oraz data i godzina korzystania z Usług. Pliki cookie mogą być przechowywane na stałe lub tylko na czas pojedynczej sesji.

Cele, w jakich wykorzystujemy Pliki cookies w ramach Usług obejmują:

Przeznaczenie Wyjaśnienie
Procedury Stosowane celem zapewnienia, że Usługa działa zgodnie z oczekiwaniami użytkownika. Wykorzystujemy na przykład plik cookie, który mówi nam, czy użytkownik zarejestrował już konto.
Autoryzacja, bezpieczeństwo i zgodność z wymogami Celem tego rodzaju plików jest zapobieganie oszustwom, ochrona danych przed osobami nieupoważnionymi oraz zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi. Wykorzystujemy pliki cookies, aby na przykład określić, czy użytkownik jest zalogowany.
Preferencje Pliki tego rodzaju stosujemy celem zapamiętywania informacji na temat preferowanego sposobu funkcjonowania i wyglądu Usług. Wykorzystujemy na przykład plik cookie, który informuje nas o tym, że użytkownik uniemożliwił nam wysyłanie powiadomień push na jego telefon.
Powiadomienia Celem tego rodzaju plików jest przekazywanie lub blokowanie zawiadomień o informacjach lub opcjach, które naszym zdaniem mogą ułatwić użytkownikowi korzystanie z Usług. Wykorzystujemy na przykład plik cookie, który uniemożliwia nam wyświetlanie powiadomienia o konieczności logowania tym użytkownikom, którzy już je widzieli.
Reklama Celem tego rodzaju plików jest dobieranie treści reklamowych istotnych dla użytkowników i dobór najcenniejszych reklam dla reklamodawców. Dla przykładu, możemy wykorzystywać pliki cookies, aby wyświetlać użytkownikowi reklamy dobierane na zasadzie jego zainteresowań, np. reklamy w oparciu o odwiedzane strony internetowe. Możemy także wykorzystywać pliki cookies, które mówią nam, czy użytkownik kliknął reklamę w ostatnim czasie.
Narzędzia analityczne Celem tego rodzaju plików jest pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Usług. Wykorzystujemy na przykład plik cookie, który informuje nas o tym, jak sugerowane wyszukiwania pokrywają się z interakcją użytkownika na stronie wyszukiwania.

Użytkownik ma możliwość ustawienia określonych preferencji dotyczących plików cookies za pomocą ustawień urządzenia albo przeglądarki, może to jednak wpłynąć na funkcjonalność Usługi. Sposoby wyłączania plików cookies mogą się różnić w zależności od urządzenia i przeglądarki, najczęściej jednak są dostępne w preferencjach albo ustawieniach bezpieczeństwa urządzenia albo przeglądarki. Przykładowo, urządzenia z systemem operacyjnym iOS i Android mają możliwość takiej konfiguracji ustawień, aby ograniczyć formy śledzenia przez reklamy. Użytkownik może zarządzać swoimi ustawieniami prywatności dotyczącymi plików flash cookies klikając tutaj. Należy przy tym pamiętać, że zmiana któregokolwiek z tych ustawień nie zapobiegnie wyświetlaniu określonych reklam.

3. OSOBY TRZECIE

Możemy udostępniać informacje na temat użytkownika podmiotom zewnętrznym zgodnie z następującymi zasadami:

  1. Reklamodawcy: możemy umożliwić podmiotom zewnętrznym korzystanie z plików cookies w Usługach w celu gromadzenia tego samego rodzaju informacji co my i w tych samych celach. Postępując tak, Yelp przestrzega Samoregulacyjnych zasad związku reklamodawców cyfrowych dotyczących internetowych reklam behawioralnych (Digital Advertising Alliance’s Self-Regulatory Principles for Online Behavioral Advertising). Gromadzone przez te osoby trzecie informacje mogą umożliwiać powiązanie ich z innymi informacjami, które posiadają na temat użytkownika z innych źródeł. Nie zawsze będziemy mieć dostęp do tego rodzaju plików cookies albo kontrolę nad nimi, natomiast użytkownik może ograniczyć część podejmowanych przez nie działań, odwiedzając następujące strony: Network Advertising Initiative,Omniture oraz Digital Advertising Alliance. Należy przy tym pamiętać, że wyłączenie tych ustawień nie zapobiegnie wyświetlaniu wszystkich materiałów reklamowych. Ponadto, możemy udostępniać dane użytkownika, które nie umożliwiają identyfikacji konkretnej osoby, np. dane lokalizacyjne, identyfikatory reklamowe albo kryptograficzne dane identyfikatora wspólnego konta (np. adresu e-mail), osobom trzecim w związku z programami reklamowymi i analizą danych, w tym osobom trzecim pomagającym w określeniu skuteczności takich programów reklamowych poprzez wykorzystanie w zbiorczej postaci informacji, które takie osoby uzyskują z różnych usług, takich jak Usługa. Użytkownik może ograniczyć nam udostępnianie niektórych z tych informacji za pomocą ustawień swojego urządzenia mobilnego, zgodnie z opisem w Części 2 powyżej, albo za pomocą ustawień Usług.

  2. Partnerzy w zakresie treści: umożliwiamy zewnętrznym partnerom wykorzystywanie i udostępnianie określonych treści publicznych dostępnych w ramach Usług, takich jak zamieszczone przez użytkownika zdjęcia, recenzje oraz inne informacje opisane w Części 1 (b) powyżej.

  3. Usługodawcy: możemy korzystać z zewnętrznych usługodawców w kwestii wsparcia albo świadczenia określonych usług, które są dostępne za pośrednictwem, takich jak rezerwacje i dostawa jedzenia. Możemy także korzystać z zewnętrznych usługodawców w kwestii świadczenia nam określonych usług powiązanych z korzystaniem przez użytkownika z Usługi, np. usługi łączności i usługi hostingowe, zapewnianie bezpieczeństwa sieci, usługi związane z pomocą techniczną i obsługą klienta, monitorowaniem i raportowaniem, zapewnieniem jakości oraz przetwarzaniem płatności, naszym własnym reklamowaniem Usługi i innymi funkcjami. Aby umożliwić świadczenie usług lub realizację zleceń, możemy udostępniać im dane o użytkownikach lub informacje od nich uzyskane. Tacy zewnętrzni usługodawcy mogą udostępniać nam informacje, które otrzymają od użytkownika na jego temat w związku ze świadczeniem swoich usług lub realizacji zleceń użytkownika. Zewnętrzni usługodawcy mogą także udostępniać takie informacje swoim podmiotom stowarzyszonym, partnerom w ramach przedsięwzięć joint venture lub innym firmom objętym wspólną kontrolą. Niektóre z naszych stron internetowych wykorzystują techniki ramkowania, aby udostępniać użytkownikowi treści od naszych zewnętrznych usługodawców, zachowując przy tym wygląd i styl Usługi. W takich przypadkach należy pamiętać, że informacje udostępniane przez użytkownika są przekazywane podmiotowi zewnętrznemu.

  4. Informacje zbiorcze albo anonimowe: możemy udostępniać zbiorcze dane na temat użytkowników podmiotom zewnętrznym, takim jak przedsiębiorstwa zarejestrowane w serwisie Yelp i dystrybutorzy treści. Możemy na przykład ujawnić liczbę użytkowników, którym wyświetlono reklamy lub którzy je kliknęli. Możemy także ujawnić zanonimizowane informacje na temat korzystania przez użytkownika z serwisu Yelp. Jeżeli na przykład użytkownik zawrze transakcję związaną z Yelp, możemy udostępnić publicznie informacje na temat transakcji, nie podając przy tym dodatkowych informacji umożliwiających identyfikację użytkownika albo w inny sposób ujawniających udział użytkownika w transakcji.

  5. Wewnątrzgrupowe transfery danych: Informacje o użytkownikach albo informacje od nich uzyskane mogą być udostępniane jednostkom dominującym, jednostkom zależnym, partnerom w ramach przedsięwzięć joint venture albo innym firmom objętym wspólną kontrolą, lecz w takich przypadkach są one zobowiązane do honorowania niniejszej Polityki ochrony prywatności. Jeśli inna firma przejmie spółkę Yelp albo wejdzie w posiadanie wszystkich albo znacznej części naszych aktywów, stanie się posiadaczem tych informacji oraz przejmie związane z nimi prawa i obowiązki w zakresie opisanym w niniejszych Zasadach ochrony prywatności.

  6. Przedsiębiorstwa w witrynie Yelp: Informacje o użytkowniku albo udostępnione przez użytkownika (na przykład informacje o wieku, płci i mieście użytkownika), rodzaj urządzenia oraz informacje o korzystaniu przez niego z Usług (na przykład o tym, które przedsiębiorstwa zostały przez użytkownika dodane do zakładek albo z którymi kontaktował się telefonicznie, czy też czy użytkownik odwiedził adres URL przedsiębiorstwa) mogą być udostępniane przedsiębiorstwom zarejestrowanym w Witrynie Yelp. Użytkownik może zmienić swoje ustawienia konta, aby zwiększyć albo zmniejszyć ilość udostępnianych przez nas informacji. Należy pamiętać, że przedsiębiorstwa mogą wciąż mieć dostęp do publicznej aktywności oraz postów użytkownika i mogą otrzymywać informacje od użytkownika albo na jego temat gdy użytkownik będzie zawierał z nimi transakcje albo komunikował się z nimi, za pośrednictwem serwisu Yelp albo w inny sposób, niezależnie od ustawień (patrz Część 1 powyżej). Ponadto, jeśli użytkownik skontaktuje się telefonicznie z firmą za pomocą Usług lub w związku z korzystaniem z nich, możemy udostępnić informacje o rozmowie z firmą, do których firma miałaby także dostęp, gdyby użytkownik zadzwonił do niej bezpośrednio, np. data i czas rozmowy oraz numer telefonu użytkownika. Użytkownik może ograniczyć nam możliwość gromadzenia i udostępniania jego numeru telefonu odpowiednio konfigurując swój telefon lub składając odpowiednią dyspozycję swojemu operatorowi telefonicznemu.

  7. Czynności wyjaśniające i ujawnienia o charakterze prawnym: informacje o użytkownikach albo uzyskane od nich mogą być przedmiotem czynności wyjaśniających albo zostać ujawnione w przypadku gdy uznamy w dobrej wierze, że takie czynności wyjaśniające albo ujawnienie: (a) jest w uzasadniony sposób niezbędne w celu przestrzegania wymogów postępowań prawnych oraz instrukcji i nakazów organów porządkowych, takich jak nakaz przeszukania, wezwanie sądowe, pozew, postępowanie sądowe albo inna procedura prawna czy żądania ze strony organów porządkowych wobec nas; (b) będzie pomocne w zapobieganiu, identyfikowaniu albo prowadzeniu czynności wyjaśniających w sprawie potencjalnych niewłaściwych działań w związku z Usługą; oraz (c) służy ochronie praw, reputacji albo własności – naszych, naszych użytkowników i jednostek stowarzyszonych – albo ochronie interesu publicznego, np. ujawnienia informacji związane z naszym programem powiadomień dla klientów (Consumer Alerts). Jeśli użytkownik oznaczy albo w inny sposób zgłosi Yelp swoje uwagi na temat treści dostępnych za pośrednictwem Usługi, możemy udostępniać zawartość jego skargi autorowi treści, aby dać mu możliwość ustosunkowania się do podnoszonych wątpliwości.

  8. Łącza: Usługa może zawierać łącza do zewnętrznych usługodawców, jak na przykład adres URL przedsiębiorstwa. Z wyjątkiem sytuacji opisanych w niniejszych Zasadach, nie udostępniamy im danych osobowych użytkowników ani nie ponosimy odpowiedzialności za stosowane przez nich zasady ochrony prywatności. Proponujemy zapoznanie się z zasadami ochrony prywatności obowiązującymi lub opublikowanymi na tego rodzaju usługach osób trzecich.

  9. Konta podmiotów zewnętrznych: jeżeli użytkownik zarejestruje się albo zaloguje do serwisu Yelp za pośrednictwem zewnętrznego usługodawcy, jak na przykład Facebook albo Google, albo zamieści łącze do swojego konta w serwisie Yelp na swoim koncie u zewnętrznego usługodawcy, jak na przykład Facebook, Instagram albo Twitter, możemy otrzymać informacje o użytkowniku od tych zewnętrznych usługodawców. Jeżeli użytkownik zamieszcza treść u zewnętrznego usługodawcy za pośrednictwem Usług, ten zewnętrzny usługodawca także uzyska dostęp do tych treści, które będą dostępne dla każdego, kto ma do nich dostęp za pośrednictwem tego zewnętrznego usługodawcy.

4. KONTROLA WŁASNYCH DANYCH OSOBOWYCH

Inni użytkownicy mogą zidentyfikować daną osobę lub powiązać ją z jej kontem, jeśli taka osoba umieści swoje dane osobowe w treściach udostępnianych publicznie. Aby zmniejszyć ryzyko identyfikacji, można korzystać z Usług pod pseudonimem, jednak może to negatywnie wpłynąć na wiarygodność informacji zamieszczanych w Usługach przez daną osobę. Użytkownicy Yelp mogą także skorzystać z funkcji wyszukiwania znajomych, aby odszukać innych użytkowników na podstawie ich nazwisk albo adresów e-mail. Użytkownik może zmienić ustawienia dla tej funkcji w swoich ustawieniach konta. Należy także pamiętać, że prywatność wiadomości wysyłanych albo otrzymywanych w ramach Usługi zależy wyłącznie od poziomu prywatności przestrzeganego przez użytkownika i osobę, z którą wymieniane są informacje. Przykładowo, jeśli użytkownik prześle wiadomość innej osobie, może ona zdecydować się na upublicznienie jej treści. Yelp może również uzyskiwać dostęp do tego rodzaju wiadomości, przeglądać je i ujawniać w związku z czynnościami wyjaśniającymi dotyczącymi korzystania z Usługi, a także w związku z zabiegami mającymi na celu doskonalenie Usługi.

Użytkownicy będący mieszkańcami EOG albo Szwajcarii mają prawo do uzyskania dostępu, poprawiania, aktualizacji oraz żądania usunięcia swoich danych osobowych. Użytkownicy mogą zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania ich danych osobowych, zażądać ograniczenia ich przetwarzania albo udostępnienia ich w formie umożliwiającej przeniesienie. Podobnie zgodę na gromadzenie i przetwarzanie Państwa danych osobowych można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem sposobu przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych przed wycofaniem zgody ani na przetwarzanie tych danych osobowych mające podstawę prawną inną niż Państwa zgoda. Użytkownikom przysługuje prawo do rezygnacji z otrzymywania od nas informacji marketingowych w dowolnym momencie. Usługa zasadniczo zapewnia użytkownikowi uzasadnione możliwości wyświetlania i edytowania informacji z profilu oraz możliwość rezygnacji z otrzymywania komunikatów marketingowych w dowolnym momencie poprzez kliknięcie łącza „anuluj subskrypcję” albo „zrezygnuj” w wysyłanych przez nas marketingowych wiadomościach e-mail albo w ustawieniach konta. W przypadku jakichkolwiek pytań albo wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt w sposób opisany w części „Kontakt” poniżej. Proszę zauważyć, że „administratorem danych” odpowiedzialnym za ochronę związanych z Usługami danych osobowych użytkowników jest: (i) w przypadku mieszkańców Stanów Zjednoczonych albo Kanady – Yelp Inc., spółka powołana na prawie amerykańskiego stanu Delaware, z siedzibą w San Francisco w Kalifornii; albo (ii) w przypadku mieszkańców EOG albo innego kraju poza Stanami Zjednoczonymi lub Kanadą – Yelp Ireland Ltd., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością utworzona zgodnie z prawem Republiki Irlandii i posiadająca siedzibę tamże.

5. PRZECHOWYWANIE DANYCH I USUNIĘCIE KONTA

Konto można usunąć, klikając tutaj. Dostępne dla wszystkich posty zostaną ukryte lub nie będą dalej powiązane z profilem użytkownika, natomiast możemy zachować informacje dotyczące użytkownika na potrzeby określone w niniejszej Polityce ochrony prywatności, chyba że zabrania tego prawo. Przykładowo, możemy przechowywać dane, aby zapobiegać ewentualnym niedopuszczalnym działaniom dotyczącym Usług lub aby zachować zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Należy pamiętać, że firmy nie mogą usuwać listy transakcji, ocen ani wystawionych recenzji poprzez usunięcie konta.

6. OCHRONA DZIECI

Usługa jest ogólnodostępna, a zamieszczane w niej treści nie są kierowane do dzieci poniżej 16. roku życia. Nie gromadzimy świadomie danych osobowych od dzieci poniżej 16. roku życia będących mieszkańcami EOG albo Szwajcarii. Jeśli użytkownik dowiedział się, że dziecko przekazało nam dane osobowe bez zgody rodziców, należy skontaktować się z nami tutaj. Jeśli dowiemy się, że dziecko w wieku poniżej 16 lat przekazało nam dane osobowe bez zgody rodziców, podejmiemy kroki w celu usunięcia takich danych i zlikwidowania konta dziecka.

7. BEZPIECZEŃSTWO

Stosujemy odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu ochrony przekazywanych nam danych osobowych przed przypadkowym albo niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, zmianą oraz nieupoważnionym ujawnieniem albo dostępem, zarówno w trakcie przekazywania jak i po ich otrzymaniu. Jednak żadna metoda transmisji danych w Internecie lub za pośrednictwem urządzenia mobilnego ani żadna metoda przechowywania danych elektronicznych nie jest w 100% bezpieczna. Z tego względu, mimo podejmowania przez nas wszelkich komercyjne uzasadnionych działań mających na celu ochronę danych osobowych, nie możemy zagwarantować ich pełnego bezpieczeństwa.

8. KONTAKT

W sprawach dotyczących naszej Polityki prywatności można skontaktować się z nami online albo napisać do nas na następujący adres:

Dotyczy mieszkańców Stanów Zjednoczonych lub Kanady:

Yelp Attn: Data Privacy Manager
140 New Montgomery St., 9th Floor
San Francisco, California 94105

Dotyczy mieszkańców EOG lub innych krajów poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą:

Yelp Ireland Ltd.
Attn: Data Privacy Manager
70 Sir John Rogerson’s Quay
Dublin 2, Ireland

Podejmiemy takie kroki, jakie uznamy za konieczne, aby potwierdzić tożsamość użytkownika przed udostępnieniem mu jakichkolwiek danych osobowych. Odpowiemy na prawidłowe i potwierdzone zapytania dotyczące danych osobowych w ciągu 30 dni lub w innym terminie określonym przepisami obowiązującego prawa.

9. ZMIANY NINIEJSZYCH ZASAD OCHRONY PRYWATNOŚCI

Niniejsze Zasady ochrony prywatności mogą być co pewien czas zmieniane. Najbardziej aktualna wersja Polityki ochrony prywatności, która jest dostępna tutaj, jest wiążąca w zakresie gromadzenia, wykorzystania i ujawniania przez nas informacji dotyczących użytkownika. Jeśli w niniejszych Zasadach ochrony prywatności wprowadzimy istotne, w naszym mniemaniu, zmiany, przed ich wejściem w życie albo w dniu ich wejścia w życie powiadomimy użytkownika o tym fakcie pocztą elektroniczną lub poprzez umieszczenie odpowiedniej wiadomości w Usługach. Odwiedzając nadal Usługę albo korzystając z niej po wejściu tych zmian w życie, użytkownik zgadza się z aktualną wersją Polityki ochrony prywatności.

10. MIESZKAŃCY KALIFORNII: PRAWA DOTYCZĄCE OCHRONY PRYWATNOŚCI W KALIFORNII

Nie ujawniamy danych osobowych użytkownika osobom trzecim, aby umożliwić im prowadzenie bezpośredniego marketingu towarów lub usług na rzecz użytkownika, chyba że użytkownik wyrazi najpierw zgodę na takie ujawnianie danych. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej polityki albo w celu zmiany swoich preferencji można skontaktować się z nami pod adresem podanym w Części 8.

11. PRZEKAZYWANIE DANYCH ZA GRANICĘ

Należy pamiętać, że dane osobowe, które pozyskujemy od użytkowników będących mieszkańcami EOG albo Szwajcarii albo na ich temat mogą być w celach opisanych w niniejszej Polityce prywatności przekazywane oraz przetwarzane i przechowywane poza granicami EOG albo Szwajcarii, w tym w Stanach Zjednoczonych. Do kwestii prywatności naszych użytkowników podchodzimy poważnie, dlatego podejmujemy kroki w celu ochrony dotyczących ich informacji, w tym w celu zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony danych, zgodnie ze standardami UE. Należy do nich między innymi wdrożenie Standardowych klauzul umownych Komisji Europejskiej dotyczących przekazywania danych osobowych pomiędzy spółkami należącymi do naszej grupy, które są zobowiązane do ochrony przetwarzanych danych osobowych pochodzących z EOG zgodnie z przepisami prawa o ochronie danych osobowych obowiązującego w Unii Europejskiej. Wraz z naszymi zewnętrznymi usługodawcami i partnerami wdrożyliśmy podobne odpowiednie zabezpieczenia – szczegółowe informacje są dostępne na żądanie.